Föreningen har investerat i ett porttelefonsystem för ökad säkerhet och trygghet. Det innebär att namnen blir synliga i displayen och man kan ringa upp det telefonnummer du angett samt att du kan låsa upp porten genom att trycka på siffran 5 i din telefon. Portarna är låsta dygnet runt och du öppnar med din tagg eller lägenhetsnyckel.
TRE TAGGAR
Alla hushåll ska ha tre taggar som låser upp porten numrerade 1,2 och 3.Om du förlorar en tagg ska detta omgående meddelas till styrelsen så vi kan inaktivera den.
NYINFLYTTAD
Är du nyinflyttad kommer du att få ett brev med information och en svarsblankett där du fyller i dina uppgifter och lämnar till Expeditionen. Har du missat att lämna in uppgifterna kan du ladda ner blanketten från denna sida och lämna in den, så lägger vi till dig i efterhand.Köp av extrataggar är möjligt.
VAD INNEBÄR DET FÖR DIG SOM BOR HÄR?
Alla medlemmar har fått en personlig tagg som låser upp porten när den hålls framför mitten porttelefonen. Porten kan även låsas upp från insidan med låsknappen på vänster sida. Upp till tre taggar per hushåll ingår. Behöver du fler kan man köpa till taggar. Observera att din nuvarande lägenhetsnyckel fortfarande behövs till din lägenhetsdörr, ditt förråd, miljöbod, postbox och vägbommen.VAD INNEBÄR DET FÖR DINA BESÖKARE?
För besökare väljer man på porttelefonens display vem man vill besöka, som då ringer upp det telefonnummer du angett (mobilt eller fast telefoni) och du svarar och kan prata med den som ringer upp. Vill du låsa upp porten så gör du det genom att trycka siffran 5 på din telefon. Vill du inte låsa upp avslutar du bara samtaletVanliga frågor
(klicka för att se svaret)
(klicka för att se svaret)